Покупки онлайн давно стали звичними. В інтернеті купують майже всі – від промислових товарів до продуктів. Доставка готової їжі та продуктових кошиків хоч і нова послуга, але вже для багатьох потреба. Але ось у чому питання, де краще купувати продукти? Є безліч сайтів, маркетплейсів, мережевих ритейлерів і т.д. Давайте поставимо себе на місце покупця і розглянемо кожен із можливих варіантів з погляду зручності та вигоди.

1. Купівля товарів на маркетплейсі

Нам знайомі щонайменше 4 великі маркетплейси, через які можна замовити продукти харчування: Розетка, Пром, Олх, Епіцентр. Найголовніша перевага покупок через маркетплейс – великий вибір товарів та продавців. Так, можна купити будь-що, скільки завгодно. Але, у маркетплейсу є два великі недоліки.

Нестача перша. Будь-який маркетплейс знімає з продавця відсоток із продажу від 5 до 20 % залежно від категорії товару. Тож у кінцеву ціну закладається як заробіток самого продавця, і заробіток маркетплейса. Таким чином, націнка на товар коливається від 25 до 40 %. Сплачує цю націнку покупець.

Нестача друга. На маркетплейс рідко один продавець продає всі товари, які вам потрібно купити. Наприклад, ви хочете купити: каву, консервований тунець та горіхи. Продавцями з найкращими цінами можуть виявитися три різні продавці. Відповідно, доведеться оформляти доставку з трьох різних місць і тричі її оплачувати.

І останнє. Це не відноситься до недоліків, але має відношення до якості товару, що продається. Будь-який бізнесмен має два способи заробити. Перший – зменшити собівартість, таким чином збільшивши прибуток. Другий – підвищити торгову націнку, яка покриє всі витрати. У першому випадку - робота з оптимізації. У другому - перекладання витрат за споживача. Але за високої торгової націнки є ризики, що товар не куплять, а куплять у конкурентів, яких на маркетплейсах достатньо. Таким чином з'являється третій спосіб - зменшити витрати, закупивши менш якісну сировину або товари та продати з торговою націнкою як у конкурентів. Таким чином поступаються як, але тримають конкурентні ціни. Таких, на жаль, продавців на маркетплейс більшість.

2. Купівля товарів у мережевих ритейлерів

На наш погляд, купувати продукти у спеціалізованих мереж набагато цікавіше, ніж на маркетплейсах. Найвідоміші продавці онлайн: АТБ, Сільпо, Ашан, Метро. З асортиментом у мережах все гаразд, якщо потрібно просто закупити продукти додому. Але, в мережах не завжди є скажімо певний імпортний товар або є з високою ціною. Так, ціна, мабуть, найбільша вада. Адже всі великі мережі - це продавці з високими оборотом, а отже є юридичними особами, які сплачують високі податки, ПДВ тощо. Всі ці податки, великі витрати утримання складів, розподільних центрів, персоналу, торгових точок значно впливають кінцеву вартість товару. Крім того, мережі не продають ексклюзивний товар з елементами хенд-мейд, красивою упаковкою і т.д. Можливо, вам це і не потрібно, але хто знає. Мас-маркет є мас-маркет. Усього багато, все однакове.

3. Купівля товарів у звичайних інтернет-магазинах

Як ми вже говорили в інтернеті багато різних продавців продуктів харчування. Є спеціалізуються на певній категорії товарів (спеції, чай, солодощі), є ті, хто обслуговують певні категорії покупців (HoReCa) і просто невеликі інтернет-магазини з якісними товарами. Чим нам подобається дрібний бізнес в інтернеті?
Тим, що малий бізнес завжди чуйніше ставиться до покупця, тому що кожен клієнт – це його особистий заробіток. Друге, що невеликі продавці не можуть собі дозволити бути неефективними, у них немає можливості взяти величезний кредит під непотрібні, зайві товари заради "асортименту на полиці". Практично по кожному товару, представленому в середньому інтернет-магазині, приймається індивідуальне рішення. Тому в цих магазинах немає чи майже немає непотрібних споживачеві товарів. Звичайно, асортимент звичайного інтернет-магазину продуктів не зрівняється з асортиментом мережевого ритейлера. Але тут питання, чи хочете ви шукати те, що вам потрібно серед 20 брендів.
Часто продукти у звичайних магазинах дешевші на 5-10%, тому що платять менше податків і їм не потрібно утримувати величезну махину під назвою retail.

ЗА КИМ МАЙБУТНЄ

Майбутнє за тим, хто дешевше, якісніше та швидше зможе задовольнити споживача. Все красиве і велике незабаром відійде у минуле. Походи магазинами, годування очей красивими вітринами магазинів стане архаїзмом. Сучасній людині просто ніколи і не буде відвідувати офлайн-магазини для пошуку потрібних товарів. Натомість ринок перенастроюють і поступово поглинуть продавці зі складу (dark store), які швидко, точно та акуратно виконуватимуть замовлення споживачів. Вартість та швидкість доставки при цьому будуть порівняні, якби ви взяли машину і самі поїхали до магазину. Працюватимуть і нішеві магазини, що спеціалізуються на певній категорії товарів. Звичайно, перед покупцем доведеться доводити свою якість як товаром так і сервісом. Лідерами будуть ті, хто зможе це зробити.

Якщо вам цікава покупка якісних товарів європейської якості, ознайомтесь із каталогом нашого інтернет-магазину. Ми якраз із третьої категорії продавців в інтернеті і будемо тільки раді, якщо серед наших продуктів ви зможете зібрати свій смачний та недорогий кошик.